Friday 21 December 2007

my mil & ma.....


my mil is somebody that I can describe as a super mom. She will go to an extra miles just to make sure her beloved children is happy.....and I really mean it.....
1st time jumpa dia masa time dia ajak breakfast kat chow kit..nearby my office....nasib baik masa tu tgh free bolehlah kuar kejap minum2 dgn dia....a very nice lady...even masa tu baru 1st time jumpa pun ...aku dh jatuh hati dgn dia....like my hubby said...people will fall in love with her first before fall in love with her son...yuppp..true....i am then and getting more now.....
she is quite flexible...a very busy person with the business to be handle tapi still taking some time off for entertainment...sharing the love on music with my husband.....
despite her age...she is so rock ....dia punya cerita psal dunia hiburan more than me...sejak belum kawen lagi ..kitorang selalu jugak pi tgk wayang sama2....kdang2 kita yang tak larat nak tgk midnight..my mil maintain je.
my mom plak..she is more down to earth..tak suka sgt hiburan..her only choice of entertainment is being with her children....masa kat mesia..everyday mesti tnya bila nak balik kg....rindu katanya...akupun....tiap2 mgu lalu highway pulang temankan mom....i know she is lonely...ada adik kat umahpun...budak laki...bak kata my mom..bukan nak layan sgt mama ni...so tiap kali balik layan jelah mama punya celoteh..sedih kdang2 bila teringat time kitorang susah dulu....betapa sukarnya dia besarkan kitorang..dahlah sorang2...gaji ciput je...but dia tak pernah merungut....aku kagumi dia dengan segala kelembutan dan ketenangan...aku rindu pelukan cinta dari mama....amat2 rindu sekarang.......
her effort to see us happy is unbelievable...dia...wanita yang aku sgt hormati dgn ketegasannya, aku kagumi keanggunannya...dan aku rindui ketenangannya menghadapi apa saja dugaan mendatang.....syukur pada Tuhan...kerana sekrang aku dh ada dua wanita yang snagta istimewa dlam hidup aku..mama dan mak..tq ladies of my heart...i owe you the world and its content......

No comments: